logo

Velkommen til Ashtanga Yoga Shala

Shala er sanskrit og betyder skole. Vi er en Yogaskole beliggende i hjertet af Aarhus på 16. år og vi elsker vores shala. Når vi ikke lige underviser, kan du træffe os i Shalaen på tidspunkterne her nedenfor. Kig gerne forbi og vi giver en kop te. Vi glæder os til at mødes med dig.

Man-tors 16.30-16.55 og 18.30-18.55

+45 5389 0032 (bedst man-fre 12-14.30)

Nørre Allé 70E (baghuset), 8000 Aarhus C

info@ashtangayoga.dk

Top

HOLD

Ashtanga Yoga Shala tilbyder flere former for yoga, flere hold, flere niveauer og flere discipliner. Læs nærmere her og dan dig en bedre forståelse for, hvilket hold og niveau, der er det helt rigtige for dig.

Kender du allerede vores forskellige hold, kan du gå direkte til samlet holdplan og booking her. Du kan under ‘kategori’ vælge det hold, du gerne vil se i planen.

Begynderhold

For dig, som er helt uden eller har lidt tidligere erfaring med Ashtanga Yoga. En grundig indføring i de grundlæggende principper og stillinger. Vi vil bruge god tid på vejrtrækningen og solhilsnerne, samt de stående stillinger. Vi vil forklare hvordan stillingerne skal laves præcist og sikkert, så man allerede fra starten får nogle gode vaner.

Mandag 18.45 – 20.00 Starter |15.08.2022| 05.09.2022 |03.10.2022 | 31.10.2022 | 28.11.2022 |

Onsdag 18.45 – 20.00, eller 10.00 – 11.30 Starter | 17.08.2022 | 07.09.2022 | 05.10.2022 |02.11.2022 | 30.11.2022 |

Også hold for begyndere torsdag og lørdag – se Peters Yogahold – længere nede på siden

Book her

Yoga for Smidighed

Føler du dig stiv som et bræt? Og overvejer du at starte til yoga, men er bange for at du ikke er smidig nok? Så passer dette hold lige til dig. Yoga er nemlig ikke kun for de smidige – og faktisk kan du, der føler dig mere stiv i det, få rigtig meget ud af yoga. Du skal bare vide, hvordan du arbejder med kroppen.

På holdet vil du lære

  • Principperne for hvordan man strækker kroppen, helt fysiologisk
  • Hvordan du bruger vejrtrækning til at give slip i musklerne
  • De klassiske nøglestillinger (f.eks. hund med hovedet op, hund med hovedet ned, trekantstilling, kriger osv.)
  • Hvordan du bliver i stillingerne lidt længere end normalt, så virkningen går dybere.

Undervisningslokalet bliver opvarmet let, så det er mere behageligt for de stive muskler.
Niveauet er let/moderat.

Holdet starter op 3. marts.

Book her

“Stræk ryggen – det kan sådan en som mig ikke få nok af. Med et stillesiddende arbejdsliv og mange timer foran computeren, så er al Better Backs en klar investering i bevægelse nu og i fremtiden. Roligt tempo og øvelser hvor du selv kan mærke dine grænser. Miles leder og giver gode øvelser til ryggen og kroppen, også øvelser du selv kan lave op ad væggen derhjemme. Better Backs er yogaøvelser, åndedræt og coretræning 😀 “

Kis Jakobsen

Better Backs

Føler du dig lidt svag i kroppen, eller har du tit ondt i ryggen?
Så kan yoga være en af de bedste måder at styrke ryggen på og derved forebygge skader. Du skal bare i gang, før det er for sent og vide, hvordan du arbejder rigtigt med kroppen.

På dette hold får du

  • Et sjovt og varieret yogaprogram
  • Gennemgang af stillinger som er gode for ryggen (både fra Ashtanga yoga og fra traditionelle Hatha yoga-former)
  • Fokus på de lige linjer i kroppen for at tage hensyn til ryggen
  • Øvelse i modstillinger og stillinger, der giver core-styrke.

Niveauet er let/moderat.

Book her

Ashtanga I-II

For dig, der har praktiseret Ashtanga i et par sæsoner og gerne vil lære, hvordan du praktiserer serien korrekt med fokus på overgangene (hvordan du kommer ind og ud af stillingerne) og vejrtrækning. Samtidig bliver du korrigeret, så du lærer de lige linier og alignment i stillingerne. Der er fokus på stabilitet og øget flow. Vi skal have sved på panden og opleve, hvordan det er at være til stede i et meditativt flow. Du kommer til at lære den traditionelle indiske undervisningsmetode, hvor man tæller overgangene og vejrtrækningerne. Det er ikke et krav, at du kan lave lotusstilling, da vi viser dig de bedste modifikationer til stillinger som den.
Niveauet er moderat/hårdt.

Book her

Mysore stil

Selv praksis. Man bevæger sig igennem serien i sit eget tempo og får individuel vejledning og rettelser fra læreren. Når man er klar, får man tilføjet nye stillinger. Nogen erfaring med Ashtanga Yoga er en forudsætning MEN du behøver ikke at være bekendt med rækkefølgen af stillingerne for at være med.
Der undervises som udgangspunkt på dansk, men engelsk vil blive brugt hvis der er behov for dette.

Book her

Full primary counted vinyasa

En tur hele vejen igennem den første serie - fra de indledende solhilsner til de afsluttende stillinger i et friskt flow. Vi vil følge den korrekte vinyasa-metode som den undervises af Sharath og Saraswati på KPJ Ashtanga Yoga Institute i Mysore, Sydindien. Alle med tidligere erfaring kan deltage. Du behøver ikke at kunne hele serien, du kan bare tage en pause, når vi når til nogle stillinger, som du ikke kender. Da fokus er flowet vil der ikke være en dybere instruktion til de enkelte stillinger, så holdet er ikke egnet til nybegyndere.

Book her

Yoga med Peter

(hed tidligere ‘Begyndere og Ashtanga I’)

Disse klasser er åbne for begyndere såvel som erfarne.Udøvere vil blive introduceret til de grundlæggende teknikker, der er nødvendige for en styrkende samt beroligende yoga praksis. Tempoet er langsomt så det er også ok til jer som har skader.

Der er vægt på de primære yogapositioner, der bruges i Ashtanga rutinen men klassenstrukturen vil være anderledes hver gang og vil tage udgangspunkt i deltagernes behov.

Book her

Yoga med Marika

Marika implementerer forskellige stilarter og praksis med yoga i sine
klasser, såsom Hatha, Vinyasa og Ashtanga med særligt fokus på vejrtrækningen. Hendes intention er at skabe et sikkert og afslappet miljø, der giver folk mulighed for at blive opmærksomme på deres krop og kan hjælpe dem at se ud over måtten og i sig selv.

Book her

Mød og connect med vores instruktører