Niveauer

  • Mange niveauer og hold at vælge fra

    Ashtanga Yoga Shala tilbyder flere former for yoga, flere hold, flere niveauer og flere discipliner.

    Læs nærmere og dan dig en bedre forståelse for, hvilket hold og niveau, der er det helt rigtige for dig.

Hold og niveauer

Nybegyndere

Nybegyndere

For dig, som er helt uden eller har lidt tidligere erfaring med Ashtanga Yoga. En grundig indføring i de grundlæggende principper og stillinger. Vi vil bruge god tid på vejrtrækningen og solhilsnerne, samt de stående stillinger. Vi vil forklare hvordan stillingerne skal laves præcist og sikkert, så man allerede fra starten får nogle gode vaner.

Ashtanga 1-2

Ashtanga 1-2

Der arbejdes med præcision i de stående og siddende stillinger med henblik på større stabilitet og øget flow.

Mysore stil (let øvede og øvede)

Mysore stil
Selv praksis. Man bevæger sig igennem serien i sit eget tempo og får individuel vejledning og rettelser fra læreren. Når man er klar, får man tilføjet nye stillinger. Nogen erfaring med Ashtanga Yoga er en forudsætning MEN du behøver ikke at være bekendt med rækkefølgen af stillingerne for at være med.
Der undervises som udgangspunkt på dansk, men engelsk vil blive brugt hvis der er behov for dette.

Gravid Yoga

Gravid Yoga

Yoga får for alvor sin berettigelse, når man bliver gravid! Din krop har brug for særlig opmærksomhed – for samtaidig med at man bør være i form til fødslen skal man også passe på sig selv, fodi krop og sind er skrøbelige. Gravid yoga tager udgangspunkt i den kombination, og i hver klasse vil du bevæge dig, slappe af og have lave øvelser, der gavner både dig og babyen i din mave.

Ashtanga Yoga for ryggen

Ashtanga Yoga for ryggen

Her er et yogahold som bruger stillinger fra Ashtangayogaserien til at styrke og smidiggøre ryggen. Holdet startet med en blid opvarmning og gennemgår derefter øvelser som især er gode for nakken, ryggen og som styrker mavemusklerne. Vi vil bruge god tid i de enkelte stillinger. Derfor er holdet egnet til alle niveauer. Både begyndere og øvede, der ønsker et hold, der fokuserer på ryggen.