Niveauer

  • Mange niveauer og hold at vælge fra

    Ashtanga Yoga Shala tilbyder flere former for yoga, flere hold, flere niveauer og flere discipliner.

    Læs nærmere og dan dig en bedre forståelse for, hvilket hold og niveau, der er det helt rigtige for dig.

Hold og niveauer

Nybegyndere

Nybegyndere

For dig, som er helt uden eller har lidt tidligere erfaring med Ashtanga Yoga. En grundig indføring i de grundlæggende principper og stillinger. Vi vil bruge god tid på vejrtrækningen og solhilsnerne, samt de stående stillinger. Vi vil forklare hvordan stillingerne skal laves præcist og sikkert, så man allerede fra starten får nogle gode vaner.

Ashtanga 1-2

Ashtanga 1-2

Der arbejdes med præcision i de stående og siddende stillinger med henblik på større stabilitet og øget flow.

Ashtanga/Hatha Yoga Fusion

Ashtanga/Hatha Yoga Fusion

A mix of the two forms of yoga, not as intense as the ashtanga vinyasa yoga, but not as gentle as the classic hatha yoga…somewhere inbetween the two. The session always begins with a 10 minute relaxation and offers a degree of intensity in the physical poses but also time inbetween to settle into the more contemplative aspects of yoga, such as the breathing and relaxation techniques of classical yoga. Great for beginners who want a gentle introduction to ashtanga yoga, and great for seasoned “ashtangis” who just want a bit of “chill” from the intensity of regular ashtanga practice

Mike Nevitts own special recipe.

De 5 Tibetanere

De 5 tibetanere

De 5 tibetanere er en tibetansk yoga form hvor man laver 5 yoga øvelser, eller 5 riter som de også kaldes. Man laver et bestemt antal gentagelser af hver rite og alle 5 riter svarer til at lave et helt yoga program, men på kortere tid og med færre øvelser. Riterne får qi’en,- som er vores liveenergi, til at flyde uhindret rundt i kroppen og fjerner stagnation. Når eventuelle blokeringer stille og roligt forsvinder vil det resulterer i øget vitalitet, energi og sundhed. Man kan også lave øvelserne som forebyggelse og vedligeholdelse af et allerede sundt legeme. Chakraerne og de endokrine kirtler bliver optimeret og balance vil opstå i krop og sjæl.

Underviser, Natalia Nissen Yogalærer, Akupunktør, Zoneterapeut

Mindfulness and yogic breathing

Mindfulness and yogic breathing All levels of yoga students are welcome

The weekly sessions will explore “modern” mindfulness techniques and practices with the powerful support of yogic breathing and meditation.

The ultimate aim of mindfulness is to become present and mindful in situations that often result in unconscious and negative reactions. Through mindfulness practice it is possible to achieve clarity and awareness enough to create new and beneficial reaction patterns.

Mindfulness practices are not a new age or modern trend but have foundations that are thousands of years old. Although they are thousands of years old, they have never before held more relevance and importance as our modern existence increases in speed and complexity.

Each session will begin with a short relaxation to release the tensions of the day, following this some very gentle yogic postures to further release tension and also stimulate the systems of the body and bring clarity to the mind. Each one will feature a classic mindfulness exercise and always finish with detailed practice of yogic breathing and formal meditation.

Mysore stil (let øvede og øvede)

Mysore stil let øvede og øvede

For dig som har været på Guidet i mindst et par sæsoner. Man bevæger sig igennem serien i sit eget tempo og får individuel vejledning og rettelser fra læreren. Når man er klar, får man tilføjet nye stillinger.

Gravid Yoga

Gravid Yoga

Yoga får for alvor sin berettigelse, når man bliver gravid! Din krop har brug for særlig opmærksomhed – for samtaidig med at man bør være i form til fødslen skal man også passe på sig selv, fodi krop og sind er skrøbelige. Gravid yoga tager udgangspunkt i den kombination, og i hver klasse vil du bevæge dig, slappe af og have lave øvelser, der gavner både dig og babyen i din mave.

Ashtanga Yoga for ryggen

Ashtanga Yoga for ryggen

Her er et yogahold som bruger stillinger fra Ashtangayogaserien til at styrke og smidiggøre ryggen. Holdet startet med en blid opvarmning og gennemgår derefter øvelser som især er gode for nakken, ryggen og som styrker mavemusklerne. Vi vil bruge god tid i de enkelte stillinger. Derfor er holdet egnet til alle niveauer. Både begyndere og øvede, der ønsker et hold, der fokuserer på ryggen.

Mor og Baby Yoga

Mor og Baby Yoga

Yoga får for alvor sin berettigelse, når man bliver gravid! Din krop har brug for særlig opmærksomhed – for samtaidig med at man bør være i form til fødslen skal man også passe på sig selv, fodi krop og sind er skrøbelige. Gravid yoga tager udgangspunkt i den kombination, og i hver klasse vil du bevæge dig, slappe af og have lave øvelser, der gavner både dig og babyen i din mave.

Familieyoga

Familieyoga

Familieyoga er både sjovt og udfordrende. Ved hjælp af traditionelle yogaøvelser styrkes, balanceres, og strækkes hele kroppen. Hver yogatime er bygget op omkring en fortælling eller et tema, som er med til at træne barnets koncentrationsevne og stimulere fantasien. Vi laver også åndedrætsøvelser som giver barnet en bevidsthed omkring vejrtrækningen, og barnet lærer nogle teknikker for at få mere energi, slappe af og give slip. Som afslutning på timen laver vi afspændingsøvelser. Det gør barnet bedre i stand til at berolige sig selv, noget der er vigtigt i vores verden, hvor vi er under konstant stimuli udefra. Det er vigtigt at lære at tage en pause, kigge indad, lytte til sig selv og fylde op med ny energi og livskraft.

Alle mine yogahold starter med en velkomst. Derefter stiller vi ind, typisk med et mantra. På mine yogahold har jeg fokus på leg, da leg er en vigtig del af børneyogaen. Forældrene må meget gerne lege med, vi kan alle finde frem til vores indre barn.

Som en del af yogalegen indgår forskellige yogastillinger, også kaldt for asanas. Det kan være vi møder en bjørn, et skørt æsel, store flotte sommerfugle eller andre spændende dyr. Til sidst slutter vi af med afslapning og meditation.

Jeg hedder Sara er 27 år, og er uddannet pædagog. Jeg har erfaring indenfor målgruppen 0-20 år, samt børn og unge med særlige behov. Jeg blev færdig med uddannelsen som børneyogalærer i februar 2015. Børneyogalæreruddannelsen er taget igennem Yogarollinger som ligger i Esbjerg. Jeg har 5 års erfaring indenfor hatha og vinyasa yoga. Mine børneyogaklasser vil tage udgangspunkt i både hatha og vinyasa, men også i kundalini yogaen som er en mere terapeutisk yogaform.